sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Perus kuulumisia

Nyt treenitauko vuorossa mun oman sairastumisen takia! Harmittaa ihan hirveästi, kun Justiina on ollut niin hyvä ratsastaa viimeaikoina. Viime viikolla oltiin tunneilla torstaina ja perjantaina. To otettiin innarityyppistä jumppaa, pe Erika pisti mut kunnon koulurääkkiin. Olin jo pe kipeä, jouduin useasti pysäyttää Jusun kun en saanut kunnolla henkeä/yskittyä. Torstaina Justiina oli todella hyvä, hyppäsi aivan mahtavasti ja irtonaisesti. Tamma tuntui niiiin ketterältä ja kevyeltä, innokkaalta mutta samalla odottavalta. Pääsin myötäämään kohti esteitä ja laukka vaihtui myös oikea-vasen! Oikea-vasen vaihdot ovat olleet meille todella hankalia, mutta nyt sain vaihdettua laukan lennosta tuohonkin suuntaan. Hyppäsin nivelellä ja ilman martingaalia, Jusu oli kyllä hyvä. Sen pitäisi lähestyä estettä enemmän oikeinpäin, mutta eiköhän sekin siitä. Jusu oli myös kunnolla suorempi.

Heidin vuokraponi Petteri jolla menin hetken pe. Kattokaa Heidin banneri, mä tein ;)

Pe keskityttiin asetuksiin ja suoruuteen. Myös siihen, etten vedä suusta oli paljon tarkkailun alla. Mulle on ehkä hieman vielä häilyvä se tuntuman ja vetämisen raja, eli siihen pitää kiinnittää huomiota. Kaiken lisäksi olen asettanut Jusua liikaa ulos, eli nyt on kotiläksynä asettaa tammaa sisälle ja varsinkin kunnolla vasemman pohkeen ympäri. Muita kotiläksyjä ovat:
- pehmeä tuntuma, älä vedä
- lyhyemmät ohjat, kädet vierekkäin
- suoruus
- myötääminen 
- istu alhaalla

Laukassa oikealle koin ahaa-elämyksen miltä Justiinan pitäisi tuntua silloin kun se hyväksyy tuntumani ja apuni. Se meni todella hyvin tuntumalla ja pohkeesta eteen, oikea suunta on minulle itselleni vaikeampi ja nojaan siinä liikaa ulos. Myös ranteeni kääntyy kovin mysteerisesti, ja ohjat pitenee. Laukassa Justiina kulkee vieläkin liikaa väärinpäin, ja koitan korjata sitä aivan liikaa kädellä. Mun pitäisi oppia olemaan rauhallisempi ja korjaamaan asioita jalalla sekä istunnalla. Loppuraveissa sain Justiinan ihan superhyvin eteen-alas rennoksi ratsastettua, ja Erika sanoi että tuolla lailla sen pitäisi joka ratsastuskerta liikkua. Kauhea työ, olin itse ihan puhki :D Lauantaina ratsastin Jusun kunnolla rennoksi kaikissa askellajeissa, oli se ehkä laukassa vieläkin huonompi. Yksin on vaan niin hankala ratsastaa!

Tänään mun piti mennä koulutunnille Carlan kanssa, mutta olin tosi kipeä jo aamusta. Oltiin työporukalla katsomassa Apassionataa (fiksua kipeenä) ja yöksi menin kaverilleni. Siellä nukkumaan en kuitenkaan voinut vaan palasin aamun ensimmäisellä linjabussilla Helsingistä kotiin. Nukuin kahteentoista sillä ajatuksella että menen valmennukseen, mutta lähdin tallille kaksi tuntia liian aikasin :D Tallilla tuli sitten ihan hirveä olo, joten peruin tunnin ja Justiina sai täysin vapaan. Mittasin kuumeen niin se näytti 38,8 tosi kiva. Mulla on melko korkea normilämpö, mutta kyllä olo on heikko. Ensiviikon Justiinan ohjelma menee varmaan aika sileätyöskentelypainotteiseksi, ja mulla on vasta sunnuntaina tunti. Erika on työmatkalla, joten pääsen vaan kerran tunnille. Harmittaa kun tän päivän tunnin peruin, muttei voi mitään. 

Petteri käy Heidin lisäksi pääasiassa lasten tunneilla, mikä hieman näky kunnossa :D

3 kommenttia:

  1. Nyt parannut kunnolla, muuten tulee jälkitautina vielä joku keuhkokuume! Tiiän ettei sitä kipeenäkään malttais olla rauhassa, mut parempi se on levätä edes muutama päivä kun tulla pahemmin kipeeks... :(

    VastaaPoista
  2. Oi hieno Petteri :3 Mut ainiin toi pitämisen ja vetämisen ero on kyllä ihan mahdoton, Synnöve siitä aina puhuu ja ihan tuskaisena kuuntelen :DD

    VastaaPoista